2010. április 22., csütörtök

Rebarbarás tortácska


Végre van már rebarbara, a legjobb a dolog tavasszal a kucsmagomba után és az eper előtt. A Csillagánizs főzőiskola elzászi kurzusán tanultak szerint készült a sütemény, ott áfonyával sütöttük, rebarbarával is remek.

Hozzávalók (4 db 12 cm átmérőjű formához):

a tésztához:
12,5 dkg hideg vaj
2,5 dkg porcukor
25 dkg liszt
1 tojás

vaj a forma kikenéséhez

a töltelékhez:
8 szál rebarbara
5-6 ek porcukor (lehet, hogy több is kell, ha a rebarbarát nagyon savanyúnak érezzük)
4 ek barna nádcukor

A vajat kockára vágjuk, elmorzsoljuk a liszttel a két tenyerünk között. Hozzáadjuk a porcukrot és a tojást, egy csipet sót, és gyorsan összegyúrjuk. Ha nagyon nem akar összeállni, nagyon kevés jéghideg vizet teszünk hozzá. A tésztát gombóccá gyúrjuk, és egy órára betesszük a hűtőbe.
Amíg a tészta a hűtőben pihen, előkészítjük a rebarbarát. A szárakat megtisztítjuk, ha szükséges, külső héját lehúzzuk, félcentis kockákra vágjuk.
A tésztát lisztezett deszkán kinyújtjuk, 4 részre osztjuk, és kibéleljük vele a kivajazott formákat, a tésztát körben rányomkodjuk a peremre.
A rebarbarát összekeverjük a porcukorral és a formákba töltjük. A tetejét egyenletesen meghintjük barnacukorral. 190 fokra (légkeverésen) előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük. Kicsit hűlni hagyjuk, majd óvatosan kivesszük a formából (könnyen kijön).
Vaníliás mascarponéval vagy vaníliafagylalttal tálaljuk.



7 megjegyzés:

Doctor Pepper írta...

ez istenien néz ki. vittem.

Zsuzsa írta...

rebarbarát lehet kapni nálatok?

Doctor Pepper írta...

aligha, de ettől a tényezőtől automatikusan eltekintettem:) áfonyában gondolkodtam:)

édesem írta...

tavasszal én is mindig azonnal rebarbarázom, amint lehet! például a tiédet is azonnal megenném, mert nagyon jól néz ki! :-)

Zsuzsa írta...

Doki, persze, evidens, én is mindig áfonyáért állok meg füreden. :)

édesem, ugye?! a nem tavaszi hónapok ezért egy gyötrelem!

Sophie Helmer írta...

Köszi a receptet, megsütöttem, és mindenkinek ízlett. Én egy nagyobb tortaformában csináltam, kicsit állt rajta a cukros lé, de nem tette tönkre :D

Zsuzsa írta...

Örülök, hogy bejött! :)