2010. április 29., csütörtök

Citromos, fűszeres halfilé


Nem szoktam halételekről írni a blogon. Sosem szeretettem a halat, mit nem szerettem, a világból ki lehetett kergetni vele, erről írtam is egyszer a halas VKF kapcsán. Szerencsére folyamatosan változom e téren, nemhogy megeszem időnként, és ízlik is, de újra nekiálltam készíteni. Az előétel bundás garnéla volt snidlinges, bazsalikomos majonézzel, így elmondhatom, hogy életemben már háromszor készítettem valamilyen vizi lényt.
Nagyon egyszerű és gyors recept, az ebéd elkészítése csak azért tartott hosszabb ideig, mert a krumplit is meg kellett főzni a krumplipüré körethez. A sütési időt tartsuk be, könnyű túlsütni, és akkor már nem annyira finom.

Hozzávalók (2 személyre):

2 vajhalfilé (vagy más fehér húsú hal)
pár csepp olaj
2 dkg szobahőmérsékletű vaj
frissen őrölt fekete bors

a fűszerkeverékhez:

1 gerezd fokhagyma
1 kis csokor petrezselyem
12 mentalevél
2 ek kapribogyó
fél citrom leve és reszelt héja
1 kevés olívaolaj

A fokhagymát, petrezselymet és mentát nagyon finomra vágjuk. Leöblítjük a kapribogyót, és a fűszerekhez adjuk a citrom levével és héjával együtt. Sózzuk, borsozzuk, és annyi olívaolajat teszünk hozzá, hogy sűrű masszát kapjunk.
A halszeleteket sózzuk, borsozzuk. Egy serpenyőben felforrósítjuk az olajat, és beletesszük a halat (ha bőrös filénk van, bőrével lefelé). Kb. 3 percig sütjük, míg kicsit megpirul. Megfordítjuk, és a másik oldalt 1-2 percig sütjük. A serpenyőbe tesszük a vajat és a fűszereket is, és amint a vaj megolvad, jól elkeverjük, és meglocsolgatjuk vele halat. Még fél percig sütjük, majd tálaljuk, a fűszeres lével együtt.

1 megjegyzés:

nagypapi írta...

Jó recept, valami főtt tésztával is tudom képzelni.