2010. március 4., csütörtök

Marokkói gesztenyés csirke

Régen került  fel a blogra új recept kedvencemtől, Claudia Rodentől. Nem nagyon forgattam a könyveit mostanában, utoljára a csirketagine-t készítettem el tőle néhány hónappal ezelőtt.
A fűszeres gesztenyés csirke (Djaj Bil Kastal)  egyszerűen elkészíthető, nincs vele sok macera, aki szereti a marokkói konyhát, nem fog benne csalódni. A recept az Arabesque című könyvben található, amiben Claudia marokkói, török és libanoni ételeket gyűjtött össze. Mind a három konyha érdekes, izgalmas, könnyű belefeledkezni a receptekbe, a legtöbbet szívesen elkészíteném közülük.
Ehhez az ételhez fagyasztott, főtt gesztenyét használtam, ez természetesen nagyon leegyszerűsíti és meggyorsítja az elkészítést. Ha a gesztenyefőzésnek, pucolásnak is bele kell férnie az időbe, nem lesz belőle gyors vacsora. Az eredeti recept egy kanál mézet is tartalmaz, én azt kihagytam, nekem így is eléggé édes ízvilágú lett. Bulgurral tálaltam.

Hozzávalók (4 személyre):

2 ek napraforgóolaj
2 nagy hagyma
1 tk őrölt gyömbér
1 nagy csipet sáfrány
1 tk őrölt fahéj
frissen őrölt bors
egy csirke
50 dkg hámozott főtt gesztenye

A csirkét darabokra vágjuk (a farhátból és szárnyvégekből finom leves vagy alaplé készíthető). A hagymát megpucoljuk, félbevágjuk majd felszeleteljük. Közepes lángon időként megkeverve világosbarnára pirítjuk. Hozzáadjuk a gyömbért, a sáfrányt és a fűszereket, majd a csirkedarabokat. Alaposan elkeverjük, sózzuk, borsozzuk, és felöntjük 2,5 dl vízzel. Kis lángon, fedő alatt főzzük. Kb. 20 perc múlva kivesszük belőle a csirkemellet, félretesszük, és többi részt még 25 percig főzzük. Hozzáadjuk a gesztenyét, és még együtt főzzük a hússal 5-10 percig. Végül visszatesszük bele a csirkemellet, átforrósítjuk és tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések: