2010. február 11., csütörtök

Luxemburgerli - macaron helyett

(Kép innen)

Addig is, míg én is menthetlen leszek, és megsütöm a tökéletes saját macaront, nagyon szívesen veszem az időnként ajándékba érkező luxemburgerlis dobozkákat.
A luxemburgerli - ha szabad ilyet mondani - a svájci macaron, csak valamivel kisebb annál, könnyebb, levegősebb. Leghíresebb és eredeti előállítója a Confiserie Sprüngli Zürichben. A hatvanas évek óta készítik, hihetlen népszerűségnek örvend, naponta 650 kg készül belőle. A név luxemburgi eredetére utal, de ott ilyen néven nem ismerik.
A macaronhoz hasonlóan a luxemburgerli is rengeteg féle ízben és színben készül, időről időre új variációkkal állnak elő. Így néz ki a mostanában kapható kínálat:



A Svájcban járó macaronkedvelők feltétlenül próbálják ki! Zürich-ben a repülőtéren is lehet kapni.
A figyelmeztetést pedig tessék komolyan venni:

 to enjoy as soon as possible!

Amúgy kedvenc használati utasításom édességekhez.

És végül egy luxemburgerli poszt sok fotóval: Passionate Eater.

7 megjegyzés:

Piszke írta...

Nagyon meggyőzőek...De tuladonképpen ez egy kisebb és gombócos külsejűre töltött macaron? Ízre??

Zsuzsa írta...

Remélem, egy svájci sem olvassa, de igen. ;)
Állítólag a macaronénál könnyebb és levegősebb a tésztája, de hát abból is ettem ilyet is, olyat is. Ez olyan 1, 1 és1/3 falatnyi. Ízre is macaron.

chriesi írta...

Ugyan nem svájci, de ott lakik és olvassa. :))) Ezeket hamarabb el lehet pusztítani mert kisebbek. :D

Zsofi foodblogja írta...

ahá, vajon a genfi reptéren van-e? holnap kiderítem :)

Zsuzsa írta...

chriesi, igen, éppen ezért nagyon veszélyesek! :D

Zsófi, számolj majd be, ki tudja, mit hoz a jövő! (no meg a genfi rokonok... :D)

FatMo írta...

Szia Zsuzsa! Sokáig nem értettem a macaroon őrületet. Pont addig amig két hete egy egynapos londoni túrán a Lauderée-ben nem rakattam össze egy dobozzal. Katartikus!!! Életem legfinomabb süteménye. Könnyű roppanós tészta és mennyei (sőt még mennyeibb) töltelék. Már megbántam, hogy csak egy 8 darabos dobozt hoztam. Ha Londonban jártok mindenképpen próbáljátok ki!!! (A Harrod's-ban van az egyik üzletük.)

Zsuzsa írta...

Ááá, irigykedem! Volt már szerencsém Ladurée macaronhoz (Párizsból), és tényleg isteni. Sajnos a közeljövőben semmilyen rendes macaronlelőhelyre nincs esélyem, de a reményt nem adom fel.