2010. február 11., csütörtök

Kovász - negyedik nap

Délután, amikor rövid időre hazamentem, néhány apró buborékot láttam a keverék tetején, és az egész úgy nézett ki, mintha kicsit felkavarodott volna. Eddig az alján volt egy sűrűbb rész, és a tetején egy vékony réteg kivált víz. A víz eltűnt, az egésznek homályos, opálos kinézete lett. Megörültem, hátha történik valami, és mivel már ment a fűtés, a radiátor mellé tettem.
Estére még több apró buborék keletkezett, no, azért nem túl sok, de a semmihez képest valami, megmutattam a családtagoknak is, ők is azt mondták, hogy buborékok, nem csak én képzelődöm, és kissé büdösnek is találták.
Közben Lorien kommentjére elolvastam a Szakácsok könyvéből a kovászra vonatkozó részt, érdekes, hogy Dan Lepard egész máshogy készíti, mint Hugh. Például az erjedés gyorsítására biomazsolát is lehet használni! És joghurttal indítja be. Nem vár napokig, már másnap etetni kezdi. Van kép is, csodálatos erjedéssel, buborékokkal, az enyém nem ilyen gyönyörű, de mivel szemmel láthatólag végre csak beindult, úgy döntöttem, lesz, ami lesz, megetetem.
Újra elolvastam Hugh útmutatását. Most már hideg vizet is lehet használni. Ez jó, figyelmetlen voltam, már először is azt kapott, lehet, hogy ez is hozzájárult a lassúságához, nem csak, hogy hideg van a lakásban (meg az egyéb azonosíthatlan körülmények). Mindenesetre mostantól már megfelel neki a normál szobahőmérséklet is Hugh szerint.

A kovász kapott 10 dkg teljes kiőrlésű búzalisztet és másfél deci vizet. Jól elkevertem, letakartam, még mindig lazán, és továbbra is a konyhapulton, szobahőmérsékleten, de huzatmentesen tartom.
Este újabb etetés!

Más: A Szakácsok könyvét még tavaly nyáron egy akcióban megrendeltem, de akkor vészes időhiány miatt nem tanulmányoztam, éppen csak belekukkantottam, később meg elfeledkeztem róla. Most viszont a kovász miatt nagy részét átlapoztam, remek dolgok találhatók benne, ajánlani tudom!

3 megjegyzés:

lorien írta...

Ja igen, majd' elfelejtettem, érdemes Pákosztosnál szétnézni, mert anno nagyon elmélyült a témában, rengeteg hasznos infó van nála.
http://pakosztos.blogspot.com/search/label/keny%C3%A9r
http://pakosztos.blogspot.com/search/label/Peter%20Reinhart
http://pakosztos.blogspot.com/2008/06/kovsz-folytatdik-kenyerezs.html
A kommenteket is érdemes átnézni.

Zsuzsa írta...

Köszi ezt is, a tieidet most olvastam el, azt hiszem, kell egy kis idő, hogy leülepedjen bennem, van még mit tanulnom! :)

Zsofi foodblogja írta...

ez a kovász-saga izgibb, mint egy brazil szappanopera! várom a következő részt. :))