2009. augusztus 6., csütörtök

Ciderszorbet

Kizárólag cider- és cidrekedvelőknek, az elkészült szorbet teljesen ciderízű, aki egyébként sem szereti, nem biztos, hogy ily formában kedveli meg. A legjobb lenne frissen facsart almalével (nagyon jók már a nyári almák), én 100%-os szűrt almalével készítettem. Kissé nehezebb étkezések desszertjének nagyon el tudom képzelni, de persze csak magáért is érdemes megcsinálni.
Ahogy kóstolgattam, féltem, hogy a fagyasztás miatt nem érződik elég édesnek, így 3 dl cukorszirup került bele, a végeredmény kicsit talán túl édes lett. Ízlés szerint változtassunk a mennyiségen.
A frissitő szorbetet néhány gerezd almával is díszíthetjük.

Hozzávalók:

2 dl 100%-os almalé (vagy frissen facsart)
3,3 dl cider (egy kis üveg)
2 - 3 dl cukorszirup (1:1 arányú)
1 tk citromlé

A hozzávalókat összekeverjük, hűtőszekrényben jól kihűtjük, majd a fagyigépbe öntjük. Ha elkészült (elég laza állagú), dobozba kanalazzuk, és néhány órára mélyhűbőbe tesszük.

6 megjegyzés:

Grenadine írta...

ez milyen jó lehet!

"saját levében" írta...

Ezt én is így csinálom, de cider híján calvadossal. Ütős!

Zsuzsa írta...

Jó bizony. :)

Calvadossal sem lehet rossz! Van is itthon. Mennyit teszel bele, nem szeretnék fejreállni tőle! :)

gmx írta...

Írtad, hogy el tudod képzelni nehezebb étkezések desszertjeként.
Ismered a trou normand-t?
Ezt sokfogásos, nagy vacsorák/lakomák közepén - két főfogás között- szokták az asztalra adni.
Almaszorbet Calvados-szal.
Gondolom, ők is hozzád hasonlóan okoskodtak :)
Kicsit lenyomja az addigiakat, helyet csinál a következőknek.
Vannak már újabb verziói is, ahol nem feltétlen almát használnak, hanem pl citrom szorbetet vodkával.

PS. hol vettél cidert/cidre-t? Főleg akkor érdekel, ha Budapesten.

Zsuzsa írta...

Tényleg, a normandiai lyuk! :)
A culinarisban vettem cidert, cidre meg mindig van a Szondi utcai La Galette-ben.

talema írta...

Szia!
Írtam neked egy levélkét, melyben a segítséged kérem, így ismeretlenül. Ezért elnézésed és jóindulatod kérem, s várom válaszod. :)
talema