2009. július 11., szombat

Töltött cukkínivirág - VKF26


Ezúttal Vesta invitál játékra bennünket, a 26. Vigyázz, kész, főzz! témája a nyári előételek. S mi sem lehetne nyáribb, mint a cukkínivirág, vagy tökvirág, az Olaszországban oly népszerű szezonális finomság. Ott minden piacon halmokban áll ilyenkor, de még a szupermarketekben is kapható. Fogyasztják egyszerű tésztába mártva olajban kisütve, először én is így találkoztam vele. És lehet fokozni, rikottával, különféle fűszerekkel megtöltve, szintén olajban, vagy egyszerűen csak tepsiben kisütni. Régóta készülök itthon is kipróbálni, de saját kert nélkül nem olyan egyszerű virághoz jutni. De ha nagyon koncentrálunk rá, előbb-utóbb sikerül.

Hozzávalók (20 darabhoz):

20 db cukkínivirág
25 dkg rikotta
2 ek tejföl
frissen őrölt bors
fél csokor bazsalikom, apróra vágva
fél citrom reszelt héja
6 ek liszt
szódavíz
olaj a sütéshez

A cukkínivirágot, ha szükséges, megmossuk, megszárogatjuk.
A rikottát fellazítjuk a tejföllel, sózzuk, borsozzuk, belekeverjük a bazsalikomot és citromhéjat.
A virágokat óvatosan szétnyitjuk, egy kiskanál segítségével megtöltjük, visszahajtogatjuk a szirmokat.
A lisztet annyi szódavízzel elkeverjük, hogy sűrű palacsintatésztát kapjunk.
Az olajat felforrósítjuk.
A töltött cukkínivirágokat egyesével megforgatjuk a tésztában*, és a forró olajban pár perc alatt kisütjük.

Gyümölcsös, friss, jéghideg rozét ajánlok hozzá.


*a virágokat a tésztába mártás előtt meg lehet lisztben forgatni, hogy jobban tapadjon rá, én ezt a lépést kifelejtettem.

7 megjegyzés:

Reni írta...

Nekem is épp tegnap ajánlotta fel a kolléganőm, hogy ő nagyon szívesen hoz nekem cukkinivirágot, mert már tele van a padlás cukkinivel, de még mindig rengeteg virágot hoz :) Én szardellával töltöttet ettem tavaly, Rómában :)

tényleg tökéletes, nyári előétel!

Tintaleves írta...

Elég eredményesen koncentráltál erre!

Zsuzsa írta...

Reni, feltétlenül élj az alkalommal! :)

Eszter, a fontos dolgokban tudok kitartó lenni.

Vesta írta...

Ez a ricottás töltelék, szuper!
Javasolni fogom a szüleimnek, hogy újítsunk, ne várják meg, amíg újabb tíz kiló cukkini terem a kertben!

Zsuzsa írta...

Nos, ez a szülő meggyőzés a legnehezebb lépés, nekem csak a harmadik nyárra sikerült, légy ügyes! :)

Grenadine írta...

szívesen megkóstolnám :)

Zsuzsa írta...

Már elmondtam Neked, milyen ízű! ;)))