2009. július 19., vasárnap

Fetával töltött cukkínivirág


Cukkínivirág-forrásom szerencsére még nem apadt el, ez már a harmadik alkalom, hogy új recepttel próbálkozom. A cukkínivirág nem csak Olaszországban népszerű, a görögök is előszeretettel készítik.
A recept egy görög főzőtanfolyamról származik, tésztájában eredetileg még ouzot is tettek. Nekem nem volt itthon, mivel nem szeretem, így nem bántam, hogy kimarad, helyette egy kis csípős paprikás vodkát tettem bele, azért az alkohol ne maradjon ki. Így az eredeti receptben szereplő paprikapelyhet is kiváltottam.
A receptet az eredeti mennyiségekkel készítettem, de ennyi tészta kétszer ennyi cukkínivirághoz is elég lenne.

Hozzávalók:

12 cukkínivirág
6 dkg feta
12 db + 1 marék friss, nagyméretű mentalevél
10 dkg liszt + egy kevés a forgatáshoz
2 dl szóda
1 tojás
3 ek paprikás vodka (vagy ouzo + egy csipet paprikapehely)
1 ek olívaolaj

olaj a sütéshez

A fetát 12 darabra vágjuk. A mentát leöblítjük, leitatjuk. A cukkínivirágból kicsippentjük a bibét vagy a porzót, és minden virágba teszünk egy darab sajtot és egy mentalevelet.
A tésztához összekeverjük a lisztet, a tojást, a vodkát, kevés sót és az 1 ek olívaolajat, majd a szódával felengedjük, elkeverjük.
A virágokat lisztben megforgatjuk, majd a tésztába mártjuk és forró olajban azonnal kisütjük. Amikor a virágok készen vannak, a mentaleveket is az olajba dobjuk, néhány másodperc alatt megsütjük, szűrőkanállal kivesszük, kissé lecsöpögtetjük, és a kisült cukkínivirágokra tesszük, azonnal tálaljuk. Kevés zöldsalátát is kínálhatunk hozzá.

Cukkínivirágos receptjeim:

Nincsenek megjegyzések: