2009. június 15., hétfő

Mentás, articsókás spagetti



Az utóbbi időben
Tintaleves Eszter jóvoltából időről időre hozzájutok az Observer Food Monthly papíralapú kiadásaihoz is. Mert ugyan jó on-line is olvasgatni, de mi tagadás, "élőben" sokkal kellemesebb, érdekesebb. Van benne egy jó kis sorozat is, Nigel Slater (azt hiszem, előbb-utóbb ő is saját cimkét érdemel ki nálam) ad 5 ötletet egy-egy hozzávalóra, pl. mit tegyünk egy csomag rizzsel, krumplival, vagy kuszkusszal - csupa egyszerű hozzávaló, kicsit másképp. A februári számban a spagetti került sorra, de ez a recept szerintem nyáron még inkább megállja a helyét. A citrom és a menta kifejezetten üdítő, más nem is kell a spagetti mellé, mint egy tál friss saláta, egy jó pohár fehérbor és kész is a könnyű vacsora, lehetőleg kinn a teraszon.


Hozzávalók (2 személyre):



20 dkg spagetti


4-6 db üvegben eltett articsóka
25 dkg mascarpone
2 ek olívaolaj
1 kis csokor friss menta, apróra vágva
1 citrom reszelt héja
frissen őrölt bors (a hosszú bors ehhez különösen illik)


A spagettit forrásban sós lévő vízben megfőzzük.

Amíg fő, az articsókát negyedekre vágjuk, a mascarponét egy kis serpenyőben felolvasztjuk. Belekeverjük az olívaolajat, az articsókát, a mentát és a citromhéjat, ízlés szerint megborsozzuk.
A tésztát leszűrjük, tányérokban szedjük, a mártást ráhalmozzuk. Mentalevelekkel díszíthetjük.


5 megjegyzés:

Tintaleves írta...

Hah, ezt én is megcsináltam, csak kicsit másképp, mert emlékezetből dolgoztam. Még arra sem emlékeztem, hol olvastam a receptet.

Rossamela írta...

Akarok ilyet!
Meg teraszt is!

Zsuzsa írta...

Eszter, ez nagyon jó recept, biztos kicsit másképp is! Miben volt más?

Rossamela, egy próbaalkalmat fel tudok ajánlani, hogy el tudd dönteni, biztosan ez kell-e neked. :))

Rossamela írta...

Ezt én próba nélkül is tudom, ebben nagyon biztos vagyok! De attól még próbát is szívesen teszek!

Tintaleves írta...

Nemsokára megírom és tényleg nagyon jó lett úgy is.