2009. május 20., szerda

Epres mentalimonádé


Aktuális kedvenc, majdnem minden nap készül, kellemes kánikulai ital. Ennél már csak egy jó kiadós hetes eső esne jobban, különben kénytelen leszek bezárni a másik blogomat.
A limonádé elnevezés kissé csalás, bár kerülhet bele citrom. Ha pechünk van, és nem elég édes, netán savanyú az eprünk, teljesen el lehet hagyni. A minap láttam, hogy bizonyos szupermarketekben olasz desparos mentaszörpöt lehet kapni, a bátrak vagy kényelmesek kipróbálhatják, én saját készítésűt használok hozzá.

Hozzávalók (1 személyre):

4 szem eper
1 dl mentaszörp
2 dl hideg szódavíz
citromlé
mentalevél a díszítéshez

Az epret megmossuk és összeturmixoljuk a mentaszörppel, majd felengedjük a szódavízzel. Ha szükséges, facsarunk bele egy kevés citromlevet. Mentalevéllel díszítjük, azonnal fogyasztjuk.


A mentaszörp elkészítése (kb. 2,5 liter):

1 kiló kristálycukorból és 2 l vízből szirupot főzünk. Kicsit hűlni hagyjuk, hogy már ne tűzforró legyen, és beleáztatunk egy jó nagy csokor friss mentát (a legjobb borsmentát és fodormentát vegyesen). Szobahőmérsékleten 1-2 napig áztatjuk, leszűrjük, üvegekbe töltjük. Hűtőben szoktam tartani, nincsenek tapasztalataim, hogy szobahőmérsékleten meddig áll el (hűtőben 2-3 hetet kibír).

2 megjegyzés:

"saját levében" írta...

"nincsenek tapasztalataim, hogy szobahőmérsékleten meddig áll el." - ez jóóóó!!!!!!

nana írta...

én is hasonlót szoktam inni, de a menta még nem jutott eszembe. ki fogom próbálni!
és remélem, fog esni az eső.. :)