2009. május 4., hétfő

Citromos, bazsalikomos sült csirke




Régóta nem hoztam újabb receptet kedvenceimtől, pl.
Nigel Slatertől, s ennek oka számos. De semmiképpen nem az, hogy már nem kedvelem, továbbra is szorgalmasan olvasom az Observer honlapján megjelenő írásait (időnként jólelkű gasztroblogger kolleganő jóvoltából papíralapon is), és gyermek- és ifjúkorával is megismerkedtem Toast című könyvéből.
A mostani recept a Real Food című könyvből van, számomra igazi tavaszi recept a bazsalikom és a citrom frissessége miatt. Gyorsan összeállítható, nem igényel túl sok foglalatosságot, a mennyiségeket sokszorozva kitünő vendégváró étel is lehet. Elkészítéséhez érdemes csirkeízű csirkébe, leginkább talán bióba beruháznunk. A pecsenyelé kiváló tunkolásra, elegendő lehet mellé friss ropogós fehérkenyér és egy egyszerű saláta. Nálunk a tavaszérzés fokozására spárgás, friss spenótos rizs került mellé. És Szászi Endre 2007-es szigligeti olaszrizlingje.






Hozzávalók (2-3 személyre):




6 csirke felsőcomb

5 ek olívaolaj
1,5 citrom (lehetőleg kezeletlen)
2-3 gerezd fokhagyma

egy marék friss bazslikomlevél (kb. 30 darab)
1 pohár száraz fehérbor (lehetőleg, amit később fogyasztunk hozzá)



A sütőt 190 fokra (légkeverésen) előmelegítjük.

Egy tepsi aljára öntünk 1 ek olívaolajat, szétfolyatjuk benne, majd egymás mellé elhelyezzük benne a csirkecombokat. Meglocsoljuk a maradék olívaolajjal, a 2-3 darabra vágott fokhagymagerezdeket a hús közé dugdossuk. A citromlevet kifacsarjuk, a húsra öntjük és a kifacsart citromhéjakat is a hús közé tesszük, a húst megsózzuk.
Az előmelegített sütőben 40 percig sütjük.
A bazsalikomleveleket összetépkedjük, a húsra szórjuk, illetve a húsdarabok közé tömködjük, és a még további 5 percig sütjük. Ráöntjük a fehérbort, 3-4 percre visszatesszük a sütőbe, majd a húst azonnal tálaljuk.



(Nigel a bort a sütőből kivett tepsibe önti, és a tűzhely lángján még egy percig forralja, én ezt nem mertem, nem voltam benne biztos, hogy az edény kibírja, ezért inkább a sütőben hagytam hosszabb ideig.)




A körethez megpucoltam fél kiló spárgát, darabokra vágtam. Sós, forrásban lévő vízbe tettem, 3 percig forraltam, majd szűrőkanállal jéghideg vízbe tettem, hogy ne főjön tovább.

Egy evőkanál vajon megpároltam 2 marék csíkokra vágott spenótot, sóztam, hosszú borssal ízesítettem. Hozzáadtam 2 bögrényi főtt rizst, a spárgát, átforrósítottam és a húshoz tálaltam.





2 megjegyzés:

PartizánOrsi írta...

Valahányszor gyors és egyszerű ételt kell vendéglátáshoz összedobnom, általában ezt a citromos csirkét választom Nigel Slatertől. Szóval már nálunk is rengetegszer jól vizsgázott :-)

Zsuzsa írta...

Igen, igen egyből ez volt az érzésem, hogy milyen jó lesz vendégségre! Hihetetlenül egyszerű, mégis rafináltnak tűnő fogás.