2009. március 27., péntek

Medvehagymakrémleves


Újra itt a medvehagyma szezon, a héten már frisset is kóstoltam. Ez a leves viszont még a tavalyi, lefagyasztottból készült, az utolsó adag felhasználása. A napokban különböző helyeken többször szóba került a medvehagyma tartósítása. Nekem a legjobban bevált mód a fagyasztás. Természetesen így már friss salátákba vagy díszítésül nem tudjuk használni, de levesekbe, töltelékekbe, ízesíteni kiválóan használható. A leveleket megmossuk, megszárogatjuk. Fagyaszthatjuk egyben, vagy apró csíkokra vágva, tulajdonképpen mindegy. A lefagyasztott levélcsomó fagyott állapotban is kiválóan szeletelhető, a kérdés csak az, hogy ezt a munkát mikor szeretnénk elvégezni. Én általában mindkét módon szoktam eltenni, s azt veszem elő, amelyikre éppen szükségem van. Van aki olajban teszi el (ilyen formában kapható is), pl. Rita vagy Gasztronauta.

A leveshez házi zöldségalaplevet használtam. Vízzel is elkészíthető, de a zöldséglével sokkal jobb, mélyebbek, kerekebbek az ízek, megéri rászánni az időt. A legjobb persze, ha mindig van a fagyasztóban néhány adag, amit csak elő kell venni (korábban írtam a
gyors zöldséglevesről, a poszt végén található). Nagyon egyszerű leves, a jóféle hozzávalóktól azonban igazán ízletes, különleges lesz.


Hozzávalók (3 személyre):

1 ek olívaolaj
2 krumpli
15 dkg medvehagyma (kb. két nagy csomó)
6 dl zöldségalaplé


a tetejére:

10 dkg húsos szalonna

A krumplit meghámozzuk, kis kockákra vágjuk, s egy vastag talpú edényben puhára pároljuk az olívaolajon. Szükség esetén 1-2 evőkanál vizet teszünk hozzá, hogy ne égjen le. Amikor puha, a zöldséglével felöntjük, felforraljuk. Beletesszük a medvehagymát, újra felforrajuk, 1-2 percig főzzük, ha szükséges, sózzuk. Turmixoljuk.
A szalonnát kis kockákra vágjuk és ropogósra sütjük. A levest forrón tálaljuk, a sült szalonnával megszórva.

Nincsenek megjegyzések: