2009. március 15., vasárnap

Fokhagymás sajtos kenyér - GBT



DoctorPepper megszervezte az idei első gasztroblogger találkozót, nála, és Vestánál is olvasható már a beszámoló. Doki ezúttal témát is adott, a piros-fehér-zöld jegyében kellett ételeket alkotni, s mondhatom, kitettünk magunkért, a hármas - együtt vagy külön - szinte minden finomságban szerepelt.

Fiammingás beütéssel fokhagymás álfocacciát készítettem, a legutóbbi Good Food magazin fenti elnevezésű "kenyere" adta az ihletet, azt színesítettem meg, kevés paradicsommal (piros), újhagymával (zöld), a sajt adta a fehéret. A fiammingás vonalat a nyers kelttésztába szúrt lyukakba bőségesen kerülő vaj biztosítja. Frissen a legjobb, de másnap is fogyasztható.

Hozzávalók (egy 22x30 cm-es tepsihez):

1/2 kg liszt
1 zacskó porélesztő (7 g)
1 tk só
2 ek olívaolaj
1 ek méz
3 dl langyos víz
2 gerezd fokhagyma
5 dkg puha sózott vaj
1 paradicsom
2 újhagyma zöld része
6-8 dkg sajt (nálam most ementáli)

A tepsit sütőpapírral kibéleljük.
A lisztet összekeverjük az élesztővel és a sóval, hozzáadjuk a mézet, az olívaolajat és a vizet. Összedolgozzuk, majd simára dagasztjuk (kb. 4-5 perc). Lisztezett deszkán kinyújtjuk, a tepsibe tesszük, és 45 percig meleg helyen kelesztjük.
Közben a fokhagymát átnyomjuk, összekeverjük a vajjal. A paradicsomot karikákra, az újhagymát apróra vágjuk, a sajtot nagy lyukú reszelőn lereszeljük.
A megkelt tésztába ujjainkkal sok-sok mélyedést nyomunk, és minden lyukba teszünk egy kevés fokhagymás vajat. Elrendezzük rajta a paradicsomkarikákat, megszórjuk a hagymával és a sajttal.
180 fokra (légkeverésen, egyébként 200 fok) előmelegített sütőben 30 percig sütjük.

Kisvirág is játszik, piros-fehér-zöld játékot hirdetett, így ezt a receptet oda is nevezem.

9 megjegyzés:

Grenadine írta...

ezt te csináltad? de jó, hogy feltetted, hazahoztam egy darabot, de fogalmam sem volt mi ez. most már meg merem enni:)

trinity írta...

Grenadine, ez jópofa:)))

Finom lehet a kenyérke, elmentettem!

Doctor Pepper írta...

:-):-) gren, jófej vagy Te hallod e:):)

Én is hazahoztam, de gond nélkül megettük:)

Mindennapi Manna írta...

:)

Vesta írta...

Én még ott megettem vagy hármat belőle:) Nagyon ízletes, friss és puha volt!

Zsuzsa írta...

Gren, bizalmad megtisztel, szó, ami szó, volt ott pár gyanús alak! ;)

Cukroskata írta...

Én is gondolkodás nélkül megettem tegnap. Finom volt. Nekem az az alak tetszett legjobban, aki mögöttünk ült egy asztalnál háttal nekünk, valami kekszekből tornyot épített, időnként megfordult, és meredten nézte az asztalunkon pompázó sok gyönyörű ételt. :-)

Vesta írta...

És miközben meredten nézte a sok finomságot, nem zavartatta magát, a cipőjét is levette,ott üldögélt zokniban :))

Zsuzsa írta...

Jujj, erről a keksztornyos-zoknis akcióról lemaradtam, pedig a hapsi már önmagában is figyelemfelkeltő volt! :)