2008. december 15., hétfő

GBT Angyalka és fűszeres sült tök

Ilyet hozott nekem az angyalkám, egyenesen Párizsból, 8 féle színes macaront, köztük a képen szereplőt is (kép a cég honlapjáról). Gyönyörű, habkönnyű, finom, irtó veszélyes, tiszta szerencse, hogy nem a Rue Royale-on lakom. Gondban is vagyok persze, hiszen a Fauchon-é is remek, honnan fogom beszerezni ezután. A málnás és a csokoládés körülbelül egyforma a két cukrászatban, Fauchonnál azonban jobb a pisztácia, míg Ladurée a karamellesben erősebb. Dilemma.
Kaptam még egy méretes üveg isteninek ígérkező csatnit, és gondos angyalkám egy csinos, összehajtható bevásárló szatyrot is tett a csomagba. Enélkül nehezen is tudtam volna elhagyni a találkozó helyszínét, ugyanis holmim ugyancsak megszaporodott a bloggertársaktól bespájzolt finomságoktól, kölcsönkönyvtől, és egy meglepetés angyalka ajándékától. Arról nem is beszélve, hogy a Dolce Gastronomia is a szomszédban helyezkedik el, ami szintén csomagnövelő tényező.



A fűszeres sütőtök a Doktor Peppertől kölcsönzött képen illusztris társaságban a harmadik sorban a második képen látható.
Hokkaidó tökből szoktam készíteni, egyrészt, mert annak a héja is ehető, nem kell hámozni, másrészt húsa állaga tömörebb, kevésbé vizes a sonka- vagy kanadai töknél. Sajnos nehezebb hozzájutni, mint a sima tökhöz, én az Örs vezér tér melletti Cédrus piacon szoktam venni az egyik biozöldségesnél.

Hozzávalók:

1 hokkaidó tök
4 ek barnacukor
1/2 tk őrölt chili
1/2 tk őrölt római kömény
1/2 tk őrölt fahéj
1/4 tk őrölt szerecsendió
1/4 tk só
1 ek szójaszósz

A tököt félbevágjuk, kiszedjük a közepéről a magokat. A fél tököt keresztben még egyszer elvágjuk, majd max. 1 cm széles szeletekre vágjuk.
Egy nagy tálban elkeverjük a fűszereket a szójaszósszal és 3 ek cukorral, majd beleforgatjuk a tökszeleteket. Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk, egy rétegben elrendezzük rajta a fűszeres tököt, majd meghintjük a maradék cukorral. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük.

Az eredeti recept
itt található (Just hungry). Ebben kevés olaj (pl. tökmag vagy szezám) is kerül a tökre, én nem szoktam tenni rá.

2 megjegyzés:

Ízbolygó írta...

Isteni volt! Köszönöm!
(a dumcsi is!:-))

Grenadine írta...

hű de szerencsés vagy az angyaloddal!!