2008. november 5., szerda

Birsalmás rizs


Itt állok a több kiló birsalmámmal, már elkészítettem a tarte tatin birsalmás változatát (nagyon ajánlom, remek, pikáns sütemény, a citromlevet nyugodtan ki lehet hagyni belőle), és épp hozzá akartam fogni, hogy ismét elkészítsem Juc kiváló birsalmalikőrjét, amikor porszem csúszott a gépezetbe. Akácszörp és birslikőr készítő 5 literes befőttes üvegemen repedést fedeztem fel, így a projektet halasztanom kell. Sajnos ezt a birsalmák némelyike nem várja meg, gyors feldolgozást igényelnek. Ebbe a receptbe ugyan csak egyet tudtam elhasználni közülük, de ennyivel is előrébb vagyok.

Egy kisebb méretű birsalmát használtam fel hozzá. A birsalmapucolás eléggé nemszeretem munka nálam, így kísérletileg néhány gerezdet nem hámoztam meg, lesz, ami lesz. Nos, semmi nem lett, a héját egyáltalán nem lehetett észrevenni az elkészült ételben, úgy látszik, nem minden esetben kell a hámozást olyan komolyan venni.
Egy darab csillagánizst használtam fel a fűszerezésnél, nem vagyok igazán rajongója, így inkább csak a rizs illatán érződött, az ízén kevésbé. Ha valaki szereti, kísérletezzen többel, de nem kell, hogy dominánssá váljon. Egy kevés belőle jól harmonizált a birsalmával. Könnyű ebédként nekem magában is megfelel, de szárnyasból készült ételek kísérője is lehet. Ha túl savanykásnak éreznénk, néhány csepp juharszirup is kerülhet rá.

Hozzávalók (2 személyre):

2 ek olívaolaj
15 cm-es darab póréhagyma
1 kisebb birsalma
1 db csillagánizs
1 kisebb darab fahéj
35-40 dkg hideg főtt rizs
(juharszirup)

A póréhagymát hosszában kettévágjuk, majd felszeleteljük. A birset meghámozzuk (vagy nem), gerezdekre vágjuk, kicsumázzuk, majd kis kockákra vágjuk. Az olívaolajon a hagymát és a birset a fűszerekkel együtt 10-12 perc alatt fedő alatt, kis lángon puhára pároljuk. Sózzuk, majd fedő nélkül nagy lángon kissé megpirítjuk. Belekeverjük a rizst, átforrósítjuk, azonnal tálaljuk. Esetleg néhány csepp juharsziruppal édesítjük.

Változat:
Az alapváltozatot még pikánsabbá tehetjük, ha tálaláskor kevés juharsziruppal összekeverjük, és a tetejét kínai ötfűszerkeverékkel megszórjuk.

Nincsenek megjegyzések: