2008. október 24., péntek

Csicseriborsócurry

Meglepődtem, hogy a citromos gesztenyeszelet mellé szállított csicseriborsócurry mekkora sikert aratott. Előző nap otthon készítettem el, a vendégségben csak megmelegítettük. Szó szerint egymás kezéből kapkodták a lábost. Nem gondoltam volna, hogy egy csicseriborsós étel ilyen népszerű lehet, úgy látszik, nem csak én kedvelem nagyon. A magyarul is megjelent The Essential Vegetarian Cookbookból készítettem. Nagyon sok szakácskönyvem van (túl sok is), de kevés van köztük, amit ilyen gyakran, és ilyen régóta (több, mint 10 éve) forgatok, és ennyi mindent elkészítettem volna belőle, mint ebből. Abszolút alapmű.
Ez a csicseriborsócurry gyorsan elkészíthető, az indiai ízek megkedveltetésére kiválóan alkalmas recept, érdemes egy nappal korábban megfőzni. A könyben szereplő főzési időt kicsit lerövidítettem.

Hozzávalók (4 személyre):

2 hagyma
4 gerezd fokhagyma
1 ek olaj
1 tk őrölt chili
1 tk só
1 tk kurkuma
1 ek őrölt római kömény
1 ek őrölt koriander
2 doboz konzerv csicseriborsó
1 doboz darabolt konzerv paradicsom
1 tk garam masala

A csicseriborsót lecsöpögtetjük.
A hagymát és a fokhagymát vékonyan felszeleteljük. Az olajon puhára pároljuk, hozzáadjuk a chilit, a sót, a kurkumát, a római köményt és a koriandert, egy percig kevergetjük.
A csicseriborsót és a paradicsomot a hagymás alaphoz adjuk, és fedő alatt kis lángon 15-20 percig főzzük. Belekeverjük a garam masalát is, és még további öt percig főzzük. Forrón tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések: