2008. október 23., csütörtök

Citromos gesztenyeszelet (gluténmentes)

A gesztenyelisztet egy ígéretes gombás recepthez szereztem be, előbb-utóbb az is sorra kerül. Bár különféle diétás ételekben már meglehetősen otthon vagyok, gluténmentessel még nem próbálkoztam. Hétvégén egy alkalomra azonban ilyennel szerettem volna készülni, így kapóra jött a gesztenyeliszt. A zacskót kinyitva meglepődtem fűszeres, aromás illatán, nem hasonlít a sült gesztenyéhez vagy a gesztenyepüréhez, egy-két pillanatig gondolkodtam is, tetszik-e egyáltalán. A jellegzetes illat, ha nem is ennyire erősen, de visszaköszön az elkészült sütemény ízében, a lisztet megszaglászva pontosan tudhatjuk, mire számítsunk. Színe is becsapós, többen teljeskiörlésű lisztre tippeltek.
Az eredeti receptben (BBC Goodfood) megjelölt cukormennyiségnél szerintem kevesebbel érdemes készíteni. Porcukorral meg lehet szórni a tálaláshoz, mi inkább házi fügelekvárral ettük. Az ott megjelölt sütési időnél tovább sütöttem, 45 percig, de még 5 perc ráfért volna.

Hozzávalók (egy 20 cm-es formához):

4 tojás, szétválasztva
12,5 dkg kristálycukor (vagy ízlés szerint kevesebb)
20 dkg crème fraîche
12,5 dkg gesztenyeliszt
1 citrom (lehetőleg kezeletlen) reszelt héja
2 tk sütőpor
vaj a forma kikenéséhez

A tojást a cukorral habverővel fehérre keverjük. Belekeverjük a crème fraîche-t, a citromhéjat, az átszitált lisztet (érdemes átszitálni, eléggé darabos volt a zacskóban) és a sütőport. A tojásfehérjét habbá verjük, és óvatosan a gesztenyés masszába keverjük. A tortaformát kivajazzuk és beleöntjük a tésztát. 160 fokra (légkeverésen) előmelegített sütőben 45-50 percig sütjük. (hagyományos sütő 180 fok, gázsütő 4-es fokozat).

1 megjegyzés:

malna írta...

Minden gluténmentes receptet nagy örömmel fogadok. Köszi