2008. szeptember 23., kedd

Fűszeres tea


Melegszik ugyan az idő, de lesz itt még megint tél, jó szívvel akkorra ajánlom. Sokat kellett ülnöm a gép mellett a múlt héten, hiába fűtöttem, fáztam, és akkor eszembe jutott a régi januári vizsgaidőszakok egyik kedvenc itala. Melegít, fűszeres, felébreszt, a szükséges cukrot is biztosítja a fáradó agy számára (tuti, hogy csak oda megy az energia), lelkiismeretfurdalás nélkül iható. Az eredeti recept jázminteát ír hozzá, biztos azzal is finom, én egyszerűen csak fekete teával szoktam készíteni. Hatalmas adag, igény szerint lehet felezni, harmadolni, negyedelni...

Hozzávalók:

1 csillagánizs
2 szegfűszeg
3-4 kardamomhüvely
5 szem koriander
1 tk őrölt gyömbér
1 fél rúd fahéj
2 filter fekete tea
11 dkg kristálycukor
1 liter víz
7,5 dl tej

Egy mozsárban kissé összetörjük a csillagánizst, a szegfűszeget, a kardamomot és a koriandert. Egy lábosba tesszük a gyömbérrel, a fahéjjal, a teával, a cukorral, a vízzel és a tejjel együtt, kevergetve felforraljuk. Teáskannába szűrjük, jó melegen fogyasztjuk.

Eredetileg csak 1 kardamomhüvely szerepel a receptben, aki nem annyira kedveli intenzív ízét, azok maradjanak az egynél.
Pirított mandulalapokkal is meg lehet szórni a tetejét, én nem szoktam.

(eredeti recept:
Middle Eatern Easy Style Cookery, AWW sorozat)

2 megjegyzés:

florentine írta...

Tényleg jó nagy adag, és csak én iszom, ezért külön megfőztem a fűszeres főzetet, leszűrtem és egy üvegbe öntöttem. Reggelente ebből forralok egy adagot, aztán jöhet a tea meg a tej. Nagyon jó így a borongós őszi reggeleken.

Zsuzsa írta...

Jó ötlet ez a főzet, én is alkalmazni fogom. Nálunk is én vagyok az egyetlen fogyasztó a családban, egy-egy vendég iszik csak velem néha.