2008. augusztus 24., vasárnap

Bazsalikomos rikottával töltött paradicsom - VKF18


Könnyű nyári előétel, vagy büféasztal része, esetleg egy hideg vacsoránál salátahelyettesítő lehet, ahogy nálunk is volt, friss házi kenyérrel, sajtokkal, pármai sonka híján feketeerdő sonkával.

Szerencsés vagyok, szüleim tavaly évvégén kertes házba költöztek, és már rögtön az első évadban nagyüzemi paradicsomtermesztésbe vágtak. Kicsi és nagy, gömbölyű és hosszúkás, sárga, vagy piros, mindenféle van, ami egy paradicsomrajongónak kedvére válik. Ráadásul korlátlan mennyiségben, nagyon jó az idei termés. Az ízük meg, igen, paradicsomízű, tiszta felüdülés. Tulajdonképpen egy csipet só is bőven elegendő hozzájuk, no de akkor hogyan indulnék az
Ízbolygó által kiírt legújabb VKF-en?

A legfinomabb paradicsomot párosítottam a rikottával. Pici, édes paradicsom, valamilyen olaszfajta, a magot a Culinarisban szereztem be tavasszal. Egyébkén
San Marzanót is termeltetek, igen elégedett vagyok vele, hasonlít a tavaly Toszkánában vásárolthoz. :) A színhatás kedvéért néhány sárga körtealakút is felhasználtam, annak csak az alsó részét.

Hozzávalók (50 db):

25 db koktélparadicsom
25 dkg rikotta
egy csokor bazsalikom
1 ek olívaolaj
hosszú bors vagy feketebors

A paradicsomokat félbevágom, a magokat óvatosan kikanazom.
A bazsalikomleveleket letépkedem a szárról.
A rikottát a sóval, a bazsalikommal és az olívaolajjal turmixgépbe teszem, összeturmixolom, bár a képen nem látszik, halványzöld színe lesz. Nem baj, ha maradnak benne látható bazsalikomdarabok. A rikottakrémmel megtöltöm a paradicsomokat, majd hosszú borsot őrlök rá.

5 megjegyzés:

ősi homár paradicsomász írta...

nálunk idén ez a sztár, édes, ittott boltban is kapható, de inkább azér küldöm, mer sokkolt ez az oldal mikor először megláttam
http://store.tomatofest.com/PhotoGallery.asp?ProductCode=TF%2D0066

Zsuzsa írta...

Ilyen zebrát esztek?! Hol kapni? Vagy termesztitek?
Az oldal nagyon jó, még a végén kénytelen reszek rendelni valamit...

ősi homár és a zebrincsek írta...

ilyet esztek? az semmi! még a kutyák is rájárnak!:)
a váci piacon (2 éve jöttünk vissza onnan pestre) van egy nagyon aranyos házaspár, tólük könyörögtünk ki néhány palántát (mi havonta 1x kimegyünk, mer nagyon bevagyunk épülve oda)
kapni: Intersparban (bisztos másholis, de mi ilyen helyekre nemjárunk)
májusban holland 2e/kg
nemrég magyar 800ft/kg
meg persze váci piac

de ezt termeszteni az igazi, annyira szépek! (csak mi kőhülyék vagyunk hozzá, a palántanevelésbe még nem mertünk belefogni, egyelőre elég az is hogy a palántát már el tudjuk ültetni, karózni, meg tetvek, poloskák, paradicsomvész, egyebek)

én nem nagyon vagyok oda a paradicsomért, dehát a zebre kinyitott egy ablakot, ez az oldal meg mondom sokkolt, AKAROK ILYEN PARADICSOMOKAT!!!!, úgyhogy én is gondolkodom a rendelésen, esetleg kooperálhatnánk

ősi homár, tomatolics anonymous írta...

http://www.thisgardenisillegal.com/category/tomato-tastings
http://www.tomatogrowers.com/index.html

Zsuzsa írta...

Disznók elé a gyöngyöt, akarom mondani kutyák elé a paradicsomot? hát ez mégsem járja! :))

Még sosem találkoztam ilyenekkel, majd figyelem.
Köszi a linkeket, a paradicsomblog is nagyon jó! :)

Alkalomadtán magrendelésben benne vagyok!