2008. július 24., csütörtök

Piknik és csokis keksz

A piknik vége felé, festői rendetlenség, kétszer ennyien is jól laktunk volna.

Gourmandula újonnan tanult csinos szusijai.

Hétvégén, amikor még jó idő volt, és nem nyári november, került sor gourmandula piknikjére. A felhozatal, mint a hasonló rendezvényeken mindig, csodálatos volt. Persze, a szintén a hétvégére eső aktuális VKF forduló kapcsán domináltak a saláták, de ez egyáltalán nem volt baj, sőt. Végre nem csak a képernyőn láttam a pályaműveket! Rengeteg finomság volt, ezúttal taktikát váltottam, és azt hiszem, sikerült mindent megkóstolnom. Korábban ugyanis mindig volt legalább 3-4 olyan étel, melyekről csak az utólagos beszámolókból értesültem. A taktika helyességéről azért éjszaka néhány alkalommal elgondolkodtam...

Mentaszörppel és csokis keksszel készültem. A csokis kekszhez 20 dkg étcsoki szükséges. Nem is tudom, előfordult-e már háztartásomban, hogy nincs itthon több tábla 70%-os étcsoki, így bátran kezdtem neki elkészítéséhez. A kritikus pillanatban (gőz fölött olvasztás) derült ki, hogy csak 12 dkg van, botrány. Szerencsére megmentett a Toblerone étcsokija, abból pótoltam ki a hiányzó 8 dkg-t. A Toblerone csak 50 %-os, így tettem bele még 2 teáskanál kakaóport is. Jó csokis lett.
A sütési időkkel érdemes kísérletezni, a 15-18 percnyi sütés hagyományos, jó száraz, tea mellé való kekszet eredményez (állítólag soká eltartható, erről nem tudtunk megbizonyosodni). Ki szeretném próbálni rövidebb sütési idővel, hogy a belseje még kicsit nedvesebb maradjon.
A cukor mennyiséget csökkentettem, így tényleg nem kapunk túl édes kekszet, inkább kissé kesernyés a csokoládétól, aki édesen szereti, tegyen bele még 2-3 dkg-t.




Hozzávalók:

18 dkg puha vaj
1 teáskanál vaníliakivonat
7 dkg kristálycukor
1 tojás
25 dkg liszt
1/2 zacskó sütőpor
20 dkg étcsoki (70 %-os)

A vajat, a vaníliakivonatot és a cukrot habverővel habosra keverjük. Belekeverjük a tojást is.
A csokolédét gőz fölött megolvasztjuk, hűlni hagyjuk, majd a liszttel és a sütőporral együtt a vajas krémhez keverjük. Legalább egy órára hűtőbe tesszük.
Kézzel kis diónyi gombócokat gyúrunk a masszából, és sütőpapírral kibélelt tepsire rakosgatjuk, kissé ellapítjuk. (Nálam másfél nagy tepsire fértek el). Előmelegített sütőben 180 fokon 15-18 percig sütjük, míg picit pirulni kezd. A tepsiből kivéve néhány percig pihenni hagyjuk, majd rácsra téve hagyjuk kihűlni.

Update: A kekszeket kissé nagyobbá készítve (nagyobb diónyi adagból) 140 fokon (légkeverésen) 13 percig sütve belül kellemesen puha süteményt kapunk.


(A recept eredetije az Olive magazin egyik mellékletéből való - Chocolate, 30 irresistible recipe)

6 megjegyzés:

nana írta...

köszi a receptet, mindenképpen meg fogom sütni! :)

Zsuzsa írta...

én is újra készülök rá, csak előbb kell csokit vennem. ;)

Cserke írta...

Üveggolyós, Neked is:http://eteto.blog.hu/2008/07/25/idegurult

Zsuzsa írta...

Cserke, köszi, rögtön megoldom a feladatot a te borosod után. ;)

zsuzska írta...

En ezt eddig miert nem olvastam? Ma reggel persze nagyon jo volt, hoyg nem, mert igy jo reggelem lett, de en mindig csak a gombasat eddig, csak ott mindig csak zokogtam, hogy a madaras tacskoban nincs rokagomba a varganya mellett a pultba'.
De most teljesen orommel latom, hogy azert fozol mast is. Es milyen jol! (irigy, irigy) Nehezitett palyan!! (elkepeszto egy no vagy)
Hat koszonom szepen, eddig is, de most meg nagyobb csodalod.

Zsuzsa írta...

Zsuzska, köszönöm, nagyon kedves vagy!
Hát nem lehet mindig csak gombát enni, igaz?! :)
A nagyfaluban azért könnyebb hozzájutni, ha mást nem, enokit meg shiitakét biztos kapsz, ezek nagyon sikkesek mostanában. :)