2008. július 8., kedd

Kókuszos tápiókapuding (tejmentes)


A születésnapra, hogy a diétások ne panaszkodjanak, tejmentes édesség is készült. A külön édességnek nagyon örültek, pláne, hogy még fagylaltkelyhet is szállítottam hozzá, és abban tálaltam. Majd közölték, hogy ez nekik nem ízlik. Így aztán az a helyzet állt elő, hogy, a tejmentesek kicsit duzzogtak, majd inkább rétest ettek, a nem tejmentes többség viszont a citromos, fehércsokis rikottatorta elpusztítása után pillanatok alatt elégedetten eltüntette a tápiókapudingot is. Ők mindenképpen jól jártak.

Hozzávalók (4 személyre):

15 dkg tápiókagyöngy
4 dl kókusztej
2 dl rizstej
cukor ízlés szerint
8 db kókuszcsók
friss gyümölcs (málna, ribizli)

A tápiókát fél órára vízbe áztatjuk. Fél óra után a rajta maradt vizet leöntjük, és egy szendvicstalpú lábosban feltesszük főni a rizstejjel és kókusztejjel. Kis lángon, gyakran megkeverve 25 percig főzzük, amíg a tápiókagyöngyök áttetszővé válnak (vigyázat, könnyen lekap!). A végén ízlés szerint cukrozzuk (szerintem minimális elég). Hűlni hagyjuk (ha van időnk, érdmes néhány órára a hűtőbe tenni).
A tálaláshoz minden tálka aljára egy-egy kis darabokra tört kókuszcsókot teszünk. Rákanalazzuk a tápiókapudingot, a tetejét a gyümölccsel és egy-egy kókuszcsókkal díszítjük.

korábban:

2 megjegyzés:

Renata írta...

Szia!
Nagyon szeretjük mi is a tápiókát, igazi különlegesség!
Reni

Zsuzsa írta...

Bizony, nem is értem, évekig hogy élhettem nélküle! :)