2008. július 3., csütörtök

GYümölcsös tápiókapuding


A tápiókapudingról való tudásom javarészét a Csengetett, Mylord? című tudományos igényű ismeretterjesztő filmsorozatból szereztem sok-sok évvel ezelőtt (ennek egyik alapjelenetével Grenadine is megismertet bennünket). Angliában jártomban-keltemben próbáltam utánajárni, mit is szeretnek rajta annyira az angolok (a szupermarketekben is vagy hatféle konzervben kapható), nem jártam sikerrel. A fura sárgás-tojásos pudingszerű sűrű folyadékban remegő csomócskák nem nyerték el tetszésemet. El is feledkeztem volna róla, ha az utóbbi időben nem bukkan fel néhány magyar bloggertárs oldalán.

A héten a bioboltban tápiókához jutottam. A sárga tojáspudingos verziót egyből elvetettem, azt inkább meghagyom az angoloknak, még edzem rá egy kicsit. Simán tej és tejszín keverékében főztem meg. Célszerű vastag, szedvicstalpú edényben kis lángon főzni, és gyakran kevergetni, mert könnyen lekap.
Akkor jó, ha a fehér kis gyöngyök áttetszővé válnak. Ezt nem tudtam elképzelni, hogyan állapíthatom meg, amikor eltűntek a tej és tejszín keverékében, de szerencsére a helyzet egy idő után egyértelművé válik, és jól látható rajtuk az átváltozás. Nálam forrás után kb. 25 percre volt ehhez szükség.
Jelentem, ehető, sőt finom! Nagyon jól illik hozzá a friss gyümölcs és a szorbet, málnával és meggyel is finom (eddig kipróbált verziók).

Hozzávalók (4 kis adag):

20 dkg tápióka
3 dl tej
2 dl tejszín
2 ek cukor
1 rúd vanília

a tálaláshoz :

friss gyümölcs
a friss gyümölcshöz illő gyümölcsszorbet

A tápiókagyöngyöt fél órára vízbe áztatjuk (nagyon megduzzad!), ha marad rajta víz, leöntjük.
A tejet és a tejszínt egy lábosba öntjük, hozzáadjuk a tápiókát. A vaníliarúd belsejét kikaparjuk, a tápiókához adjuk a magokat is, és a kikapart rudakat is. Lassan felforraljuk, és gyakran kevergetve 20-25 percig főzzük. A végén hozzáadjuk a cukrot, majd hűlni hagyjuk.
Tálaláskor kis tálkák aljára friss gyümölcsöt teszünk, ráhalmozzuk a hideg tápiókapudingot, a tetejére 1-2 gombóc szorbet kerül.

Nincsenek megjegyzések: