2008. július 18., péntek

Fetás cukkínilepény



Itt is, és a gombás blogon is többször említettem már, hogy Claudia Rodent igen kedvelem. Évek óta használom receptjeit, melyek megbízhatóak és számomra újszerűek. Szerencsés tulajdonosa vagyok Invitation to Mediterranian Cooking és The Book of Jewish Food című könyveinek, és bármikor rendelkezésemre áll még további kettő: a fő kedvenc az Arabesque , illetve a Food of Italy.
Könyveiben nemcsak recepteket olvashatunk, érdekesen ír a hagyományokról, gasztronómiai szokásokról, alapanyagokról, kulturális összefüggésekről, itt-ott életrajzi elemeket belecsempészve.

Claudia Roden Kairóban született és nevelkedett, majd Párizsban és Londonban tanult. Tanulmányai befejeztével festőművészként dolgozott, az ételhez, mint festészeti témához is vonzódott. A recepteket egyébként már fiatalon gyűjtötte. A British Library-ben bukkant egy 13. századi receptre, és innen már egyenes út vezetett 1968-ban megjelent könyvéhez, A book of Middle Eastern Food-hoz. A bestseller nem csak az ő életében lett mérföldkő, megváltoztatta a nyugat arab ételekről való elképzelését. Az elmúlt 40 évben számos könyve megjelent, műveit díjakkal méltatták.
Nálunk még kevéssé ismert szerző, de talán előbb-utóbb bevonul a köztudatba színvonalas szakácskönyvei révén. Én egy cimkét szentelek neki, általam elkészített receptjei egy kattintással elérhetőek lesznek.
Legutóbb egy török receptet készítettem el tőle, a cukkínis lepénykét (Kabak Mücveri).

Hozzávalók (4 személyre):

1 nagy hagyma, apróra vágva
3 evőkanál napraforgó olaj
50 dkg cukkíni, apróra vágva
3 tojás
3 ek liszt
frissen őrölt feketebors
2-3 szál menta, apróra vágva
20 dkg feta, villával összetörve
olaj a sütéshez

A hagymát a 3 evőkanál olajon megdinszteljük. Hozzáadjuk a cukkínit, puhára pároljuk.
Egy tálban felverjük a tojásokat, belekeverjük a lisztet. Hozzáadjuk a borsot és a mentát, a fetát és a hagymás cukkínit, jól elkeverjük.
Egy serpenyőben kevés olajat forrósítunk, és a masszából több részletben kis lepényeket sütünk, mindkét oldalukat kissé megpirítjuk. A kész lepényket papírtörlőre szedjük. Forrón vagy hidegen fogyasztjuk.

Görög joghurttal, paradicsomos kuszkuszsalátával kínáltam.

Claudia egy kevés kaprot is tesz bele, azt én nem kaptam, így ezúttal kimaradt.


(A recept az Arabesque, a taste of Morocco, Turkey and Lebanon c. könyből való)

2 megjegyzés:

fakanal írta...

ez ki lészen próbálva!:)

Zsuzsa írta...

Remélem, ízleni fog, azt elfelejtettem beleírni, hogy elég lágy az állaga, óvatosnak kell lenni a megfordítással.