2008. július 5., szombat

Fekete rizzsel töltött paprika


A fekete rizzsel a rizottós főzőbemutatón találkoztam először, ott levesbetétként szerepelt. Később aztán kaptam ajándékba egy csomaggal, aminek egy részéből édesség készült. Zenzero&Canella receptjét megpillantva, egyből tudtam, itt az ideje egy újabb kísérletnek. Ő a töltelékbe húst is tesz, én a húst paprikára cseréltem. Ebben a melegben még jobban esik a vegetáriánus étkezés.
A töltelék mennyisége sok volt a két paprikához, még másfelet meg lehetett volna tölteni vele. Ha valaki többet szeretne készíteni, így kalkuláljon. A sült paprikákat Chili&Vanília már többször kipróbált
csicseriborsós salátája, és egy kis spagetti kísérte.Könnyű nyári vacsora. Kedvenc száraz fehérborunkból se felejtsünk kortyolni mellé!

Hozzávalók (2 személyre):

3 piros kaliforniai paprika
10 dkg fekete rizs
1 kis hagyma
1 marék mazsola
3 dkg fenyőmag
olívaolaj
frissen őrölt bors

A mazsolát megmossuk, vízbe áztatjuk.
A rizst dupla mennyiségű vízben egy kis sóval feltesszük főni. Kis lángon 40 percig főzzük. Ha maradna rajta még egy kis folyadék, leöntjük.
A hagymát apróra vágjuk. Az egyik paprikát felkockázzuk. A hagymát és a paprikát olívaolajon folyamatosan kevergetve 6-7 perc alatt megpirítjuk.
Összekeverjük a hagymás paprikát, a rizst, a leszűrt mazsolát, a fenyőmagot, sózzuk, borsozzuk.
A paprikákat félbevágjuk, a magokat eltávolítjuk. Egy tűzálló tálat olívaolajjal kikenünk, beletesszük a fél paprikákat, belekanalazzuk a tölteléket.
180 fokos sütőben 20 percig letakarva, majd még 10 percig takarás nélkül sütjük.
Melegen és hidegen is finom.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Zsuzsa írta...

Névtelen, tudomásul vettem, a jövőben kérlek ne fáraszd magad.