2008. június 2., hétfő

Előételek: gorgonzolakrémes kosárka, rikottás-sült paprikás padlizsán


Születésnapi vacsorára előételnek készült a két finomság. Inkább csak ötletadónak teszem fel, nagyon siettem, nem figyeltem a pontos arányokra. Mindkét előétel gyorsan elkészíthető, és igen mutatósak.

A gorgonzolás kosárkához a minimuffin sütőformát használtam. Réteslapból négyzeteket vágtam ki, olvasztott vajjal megkentem, a formába igazgattam őket (2 rétegben) és 200 fokos sütőben 2 perc alatt megsütöttem.
A krémhez kevés gorgonzolát sok tejföllel összekevertem (Cserpes-féle tejföllel), sóztam, apróra vágott snidlinggel elkevertem. A kosárkákat közvetlenül tálalás előtt töltöttem meg, dióval, snidlinggel díszítettem.

A padlizsánt karikákra vágtam, és kevés olívaolajon mindkét oldalukat megsütöttem (ezt a lépést akár előző nap is elvégezhetjük, felhasználásig a padlizsánt hűtőben tároljuk). Egy doboz rikottát sóval és sok apróra vágott bazsalikommal összekevertem, és minden szelet padlizsánra került egy kanállal belőle. Végül a sült paprikát (üvegben kapható) csíkokra vágtam, kettesével a rikottára helyeztem, kevés görög bazsalikommal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: