2008. május 16., péntek

Fekete tejberizs



Ez a fekete rizsből készült tejberizs tulajdonképpen sötétlila. A fekete rizzsel nemrég ismerkedtem meg Gabriele Ferron jóvoltából, főzőbemutatóján a bableves betétjeként szerepelt. A fekete rizs nem azonos a vadrizzsel, ami egy fűféle, hanem tényleg rizs. Ha a rizst nem válogatnák, néhány év múlva már csak szép fekete szemei lennének. A fehér rizsnél jóval hosszabb főzési időt igényel, a termelő 45 percet ajánl.

Hozzávalók (2 személyre):

12 dkg feketerizs
1 konzervdoboz kókusztej
1 darabka fahéj
1/2-1 mokkáskanál őrölt kardamom (ízlés szerint)
1 tk barnacukor
1/2 zöldcitrom (lime) leve

a tálaláshoz kókuszreszelék

A rizst odateszem főni a fahéjjal a kókusztejben, és háromnegyedórán át főzöm. A vége felé hozzáadom a kardamomot és a cukrot is. A lángot elzárom, belecsavarom a zöldcitromot is, elkeverem. Tálkákba kanalazom, kókuszreszelékkel díszítem.

Úgy látom, elég sokan készítenek fekete tejberizst. :)

5 megjegyzés:

Zsu írta...

ez fantasztikusan néz ki:)
És hol lehet ilyen fekete rizst beszerezni?

Zsuzsa írta...

köszi :)
Culinaris.

Rossamela írta...

Nagyon tetszik a kép!
Persze a recept is.

Beatbull írta...

a képe alapján elsőre azt hittem, hogy tintahalfestékkel színezted be, s nem tudtam elképzelni, hogy hogyan lesz ebből még édes tejberizs ;) nagyon tetszik ez a rizsfajta, utána kell, hogy járjak!

Névtelen írta...

Sziasztok!
A Rákóczi téri kínai boltban 500 Ft. egy fél kiló. Most vettem. Hét végén én is kipróbálom a tejberizst. Nekem a boltban tetszett meg és kérdeztem, hogy kell elkészíteni. Babfőzelékhez próbáltam ki --- hát.....!? Hátha jobb a tejberizs! :)