2008. május 29., csütörtök

Epres Gundel

Új konyha, új séf, új főzőtanfolyam. A Gundel melegkonyhája az elmúlt hónapokban felújításon ment keresztül, szép, új, modern, más. Közben új konyhafőnök is került, Cseh János, a magyar konyha megújításának elkötelezett híve személyében.

A főzőtanfolyam is megújhódott. Míg korábban 8900 Ft-ért megismerkedhettünk egy témakörben 10-12 ételféleség elkészítésével mintegy 3 - 3 és 1/2 órán keresztül, ma 12000 Ft-ért három ételt mutatott be szakácsunk, s fél nyolckor már az utolsó falatokat nyeltük le. Rövidítünk, na. Nekik nyilván megéri. Nekem nem. Michelin aspiráns Gundel ide vagy oda, alapos lehúzásnak tartom.

Korábban három főzőbemutatójukon vettem rész, összehasonlításul leírom, mik készültek azon, amelyik nekem a legjobban tetszett (Csőke István séf vezetésével), és a mait (nem, nem Cseh János tartotta).

2007 szeptembere, téma: gyümölcsös ételek
  • gyümölcscsipsz (többféleképpen)
  • gyümölcsös karamellszósz
  • rozmaringos meggy
  • töltött kucsmagomba
  • pirított vargánya őszibarackkal
  • fogas szőlővel
  • lazac naranccsal
  • grillezett libamáj borsos eperraguval
  • aszalt szilvával töltött szűzérme mogyoróba forgatva, vörösboros körtével
  • resztelt szilva
  • áfonyalekvárral töltött alma
  • kolbászos zsemlefelfújt

2008 májusa, téma: eper

  • epres saláta
  • csirkemell epres szósszal és zöldspárgával
  • réteslapok vaníliakrémmel, tejszínhabbal és eperrel

A desszert elkészítése: az előre sütött réteslapokat rétegeztük az előre elkészített vaníliakrémmel (most majdnem nem mondtam igazat, mert csak a puding volt előre elkészítve, melyet egyik társunk némi tejszínhabbal lazított) , előre felvert tejszínhabbal, az eper a helyszínen került felvágásra. A tányért (előre elkészített) eperpürével díszítjük.
Igaz, megismerkedhettünk még két borral, és kaptunk egy csinos dossziét is három recepttel, és séfünk még lediktált további kettőt (ezt sajnos nem mindenki hallotta).

Az ételek egyébként finomak voltak, éhes sem maradtam. Egyszerűen csak csalódott. Ja, és Juhos Józsit, a cukrászt is hiányoltam.

6 megjegyzés:

kicsi vú írta...

Ez nagyon-nagyon durva! Én már az ár hallatán lehidaltam, de a tartalom fényében még sokkolóbb. Nem is értem, hogy gondolják. (Korábban én is voltam, az teljesen rendben volt még ár-érték arány szempontból.)

Beatbull írta...

a szeptemberire befizettem volna én is! de ez a májusi ... hát nem tudom ... valami újat hoztál haza belőle? mert úgy igazán nagy ötletet nem látok benne sajnos :( legalább vaníliás volt a csirkemell? és zöldborsos az epermártás? és karamellben sütött a spárga? ;)

Eszter írta...

moes vagyok, csak a gmail nem tudja :)

írtam nekik egy levelet. csak hogy tudják, nem vagyunk hasraesve. konkrétan be is kaphatják, ez már nagyon nem éri meg. még jó, hogy nem hevültem rá ezekre a témákra, most a 12 ropiból veszek inkább magamnak egy biopapucsot...

cserke írta...

Pedig hogy reménykedtem, hogy akkor most megmutatják...
Kár, tényleg.
Pedig gondolkodtam egy grillezősön, de akkor már nem is töröm a fejem, még jó, hogy elfelejtettem jelentkezni.

fakanal írta...

A francba... nekem van két ajándékba kapott alkalmam, de ez így nagyon gáz. Epersaláta... most őszintén, ki az, akinek a Gundelba kell ahhoz mennie, hogy össze tudjon rakni egy epersalátát? Vérciki...

Zsuzsa írta...

Egyelőre senkinek nem ajánlom, de talán kiforrja magát a dolog. :) Mindenesetre én egy darabig nem tesztelem a helyet.

moes, furdal a kíváncsiág, mit írtál, elküldhetnéd priviben. Írtam én is, de még nem érkezett válasz.

fakanál, végszükség esetén továbbajándékozhatod a jegyet, bár eléggé meg kell gondolni, kinek. ;)