2008. április 18., péntek

Rozmaringos, diós keksz


A BBC Good Food heti hírlevele a friss zöldfűszereket ajánlotta figyelmembe. Kedvelem ezeket a hírleveleket, egy-egy téma köré csoportosítva ajánl néhány receptet, szinte mindig van köztük olyan, amit szívesen elkészítnék.
A rozmaring-dió jó párosítás, nem tarthatott vissza, hogy nem szoktam kekszet sütni. Az eredeti (Olive, április) recept sós vajat használ, ennek hiányában sima vajat és fél teáskanál sót használtam. Rozmaringból egy teáskanálnyival többet tettem bele, de a rozmaringimádók nyugodtan tovább is emelhetik az adagot.

Hozzávalók:

32 dkg liszt
20 dkg hideg vaj
1/2 tk só
10 dkg kristálycukor
2 tojássárgája
3 tk apróra vágott friss rozmaring
6 dkg dió, apróra vágva

A vajat felkockázzuk, és a liszttel és a sóval együtt az aprítógépbe tesszük, addig keverjük, míg morzsás állagú lesz (az én gépemben mérete miatt két részletben készült, normál robotgépbe egy adagban is keverhetjük). Hozzáadjuk cukrot, tojássárgáját és a rozmaringot is, alaposan elkeverjük.
Liszttel megszórt deszkára borítjuk a tésztát, és gyors mozdulatokkal belegyúrjuk a diót. A tésztából kb. 5 cm átmérőjű hengert formálunk és folpackba csavarjuk, egy órára hűtőbe tesszük.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük (légkeverésen 160 fok). A tésztahengerből vékony pengéjű, éles késsel óvatosan fél centi vastag korongokat vágunk. Vigyázni kell, mert nagyon morzsálódós a tészta. A korongokat tepsire rakosgatjuk, és 20 perc alatt megsütjük. A tepsin hagyjuk kihűlni.

2 megjegyzés:

Rossamela írta...

És ha kihagynám a cukrot?
Már örültem, hogy végre sós keksz, pláne fűszeres, de mégsem...

Zsuzsa írta...

Én is pont ezen gondolkodtam! :) Egyébként nincs kifejezetten édes jellege, egy kicsit csökkentettem a cukrot az eredetihez képest.