2008. április 30., szerda

Narancsos rikottás süti


Régóta várakozik listámon ez a recept, de időhiány miatt nem tudtam belevágni. Múltkor viszont elcsábultam a Tante Fanny-féle omlós tésztára, melyről a bloggertársaknál már többször olvastam. Még sosem dolgoztam ilyesmivel, a kész tészták közül csak a réteslapot és a leveles tésztát szoktam használni. Gyors megoldásnak tényleg nagyon jó, és hát mostanában csak gyors megoldásokra futja.
Az eredeti recept azt írja, ne akarjuk kihagyni a narancsvirágvizet a sütiből. Rég volt a kezemben ilyen víz, nem emlékeztem, hogy ennyire parfümös, számomra már-már ijesztően. Főleg, amikor belekevertem a rikottás töltelékbe bántam meg egy kicsit, de nem volt visszaút. Talán az volt a hiba, hogy mivel gyanús volt a dolog, nyersen is megkóstoltam. Ezt a lépést érdemes kihagyni. A megsült torta szerencsére már nem kölniízű, inkább kissé pikáns, nagyon kellemes. A legjobb kivehető aljú hullámos szélű formában megsütni.

Hozzávalók (egy húsz centis formához):

1 csomag omlós tészta
25 dkg rikotta
1 tojás
2 ek cukor
1 ek narancsvirágvíz
2 ek narancslekvár
1 ek fenyőmag

vaj a forma kikenéséhez

A formát alaposan kivajazzuk. A tésztát a formába igazítjuk, lesimítjuk, kilógó részeket levágjuk. A kevés megmaradt tésztát másra használjuk fel. 160 fokra (légkeverésen) előmelegített sütőben 10 percig vakon sütjük (formára vágott sütőpapírt terítünk a tetejére, majd erre nehezéket - rizst, babot, kerámiababot - szórunk, ezzel sütjük, majd a sütés végén eltávolítjuk.)
Közben a rikottát kikeverjük a tojással, cukorral és a narancsvirágvízzel.
Az elősütött tésztát megkenjük a narancslekvárral, ráöntjük a rikottás keveréket, elsimítjuk, végül megszórjuk a fenyőmaggal. További 20 percig sütjük.
A formában hagyjuk kihűlni, majd óvatosan kiemeljük.

(Eredeti recept: SpittoonExra)

3 megjegyzés:

Millie írta...

Hol lehet kapni narancsvirágvizet? Szeretném én is kipróbálni :-D
Nagyon guszta!

Mamma írta...

Nocsak, Zsuzsa, pont egy éve épp ezt a süteményt sütöttem épp erről az oldalról!:-))
http://href.hu/x/5iog

Jó példa arra, hogy ketten máris mennyi változatban közelítettük meg!:-)))

Zsuzsa írta...

Millie, azt hiszem a Culinarisban vettem, de arab/török üzletekben is szokott lenni.

Mamma, köszi, a te verziód is tetszik! :)