2008. április 22., kedd

Milyen bor lennék?


Dolce vitától érkezett az aktuális körkérdés, melyet eredetileg Fűszeres Eszter indított. Milyen bor vagyok? Időhiány miatt a válasz rövid lesz, de hajt a kíváncsiság, hogy mielőbb továbbadhassam.

Szívesen lennék könnyű, fehérborból készült fröccs, melyet az ember nyári biciklitúrán egy poros falucska hetvenes éveket idéző kocsmájában legurít. Amitől hirtelen kerekebbé válik a világ, a nap még vakítóbban ragyog, és az ember azt kívánja, örökké tartson a pillanat.

Igazából azonban somlói bor vagyok. Fehérbornak fehér, könnyűnek viszont nem könnyű. Semmi üde pezsgés, csak a bazalt. A nyugalom senkit ne tévesszen meg, hiszen ne feledjük, valaha vulkán dübörgött alattam. Ráadásul lassan érő típus vagyok, viszont hosszan eltartható. Nem esem szét oly könnyen, mint egy Irsai Olivér. Kiismerni egy cseppet nehezebb, mint a Cserszegi Fűszerest, kell hozzá idő, tapasztalat, talán egy kis kitartás sem árt. A döntő pillanatban aztán kiderül, megérte-e. Kinek így, kinek úgy. De előtte mindenképpen szellőztessenek meg. Kicsi a Somló hegy, de ha tovább kell szűkíteni, Györgykovács 2003-as Hárslevelűjét kedveltem.

Olvasom, hogy Tintaleves/Papírgaluska Eszternek kevés a tennivalója manapság, ezért neki továbbítanám a kérdést. No meg Cserkének, guruljon ez egyszer visszafelé a golyó!

5 megjegyzés:

Rossamela írta...

Ez döbbenetes. De sok dolgot megmagyaráz.
Én már ezt a kérdést meg sem írom, egyébként is csak annyit akartam, hogy fahordós, fehér, vulkanikus, Somló, Györgykovács.

Zsuzsa írta...

:)

Fűszeres Eszter alias Fűszer és Lélek írta...

Nem gondoltam volna. De nagyon jó lett!
Talán még valami tokaji is lehettél volna, a pince falán tenyésző gombák miatt.

Zsuzsa írta...

Látod, ez eszembe sem jutott! Látszik, hogy te vagy az igazi tokaji! :)

Névtelen írta...

szép