2008. március 12., szerda

Mangós-kókuszos rizs (tej- és tojásmentes édesség)


Vagy két hete a pluszban csodálatos zöld, teljesen éretlen mangót lehetett kapni 99 Ft-ért. Nem sokkal előtte nézegettem a zöld mangó recepteket, így kapva kaptam az alkalmon, és rögtön kettőbe is beruháztam. A kiszemelt receptet végül hol idő, hol egyéb hozzávaló hiánya miatt nem sikerült elkészítenem. Időközben a mangó beérett. Meglepően finom lett, nem is rohadt meg.
Ha Ízbolygó korábban felteszi mangó flan receptjét, tuti azt csinálom meg, nagyon tetszik. Így viszont egy keletiesre vett gyümölcsrizsbe került az immáron szép sárga és illatos mangó. (Szerencsére a másik még megvan, látom is sorsát.)

Hozzávalók (4 személyre):

1 érett mangó
20 dkg rizottórizs
1 ek semleges ízű olaj
7 dl kókusztej
1 csipet só
1,5 ek barnacukor
fél rúd vanília

Az olajat felforrósítom egy kis lábosban, és a rizst kissé megpirítom rajta.
Közben a kókusztejet felforrósítom, majd a rizs főzése alatt végig melegen tartom.
A rizst a rizottófőzéshez hasonlóan készítem el, merőkanalanként adva hozzá a forró kókusztejet, majd mikor beszívta, adom hozzá a következő adagot. Közben sűrűn kevergetem. Az első adag kókusztejjel együtt adom hozzá a sót, cukrot, és a hosszában kettévágott vaníliarudat. Körülbelül 20 perc alatt készül el.
A mangót meghámozom, kockákra vágom, néhány kockát félreteszek a díszítéshez, a többit az elkészült rizshez keverem. A mangóval már nem főzöm, így is meg fog egy kicsit puhulni a forró rizstől. A vaníliarudat kiveszem, a mangós rizst tálkákba szétosztom, és a félretett mangókockákkal meghintve langyosan tálalom.

Nincsenek megjegyzések: