2008. február 24., vasárnap

Lilakáposzta körtével - VKF 13


Ide jutottam. Nem tagadom. Ez a kép már szerepel a gombás blogon. Magamtól plagizálok. Pedig én készültem. A GBT fakultatív Nagycsarnok-beli programján megvásároltam az Ázsiaboltban a különleges köretemhez való, eredeti török bulgurt. Recept kinézve, ki mástól, mint Claudia Rodentől, kinek marokkói halával már az előző VKF-en is sikerült helytállnom, és egyébként is imádom. Csupán az elmúlt hetem lett annyira sűrű, hogy megfőzni már nem tudtam, sajnos. De egyszer még sor kerül rá, bepótolom.

Kimaradni persze sajnáltam volna, pláne, ahogy egyre szaporodtak a bloggertársak inspiráló pályaművei. A most leírt köret kényszerből született, nem éreztem a sütőtökös-gombás lepényt komplett vacsorának magában, kellett valami mellé. Krumpli, rizs nem is illett hozzá, valami frisset és határozott állagút szerettem volna, ami valahogy kontrasztos a puliszkalepénnyel. Ráadásul, akkor jöttem rá erre, amikor már készen volt, így gyorsnak is kellett lennie.

Lilakáposztát vékonyan felszeleteltem. Néhány kemény körtét meghámoztam, magját kivágva felkockáztam. Egy serpenyőben - de wok még jobb hozzá - olívaolajat forrósítottam, és beledobtam a káposztát. Folyamatosan kevergetve néhány perc alatt megpirítottam. Nem volt ideje levet engedni, nagyon jó roppanós maradt. A legvégén beledobtam a körtét, néhányszor azzal is átkevertem, sóztam, és már tálaltam is. Aki szereti, őrölhet rá fekete borsot, de fehérrel sem lehet rossz.

3 megjegyzés:

cserke írta...

Megcsináltam végre a taginet, nagyon finom, köszi a receptet!

És akkor egy kis munka:http://eteto.blog.hu/2008/03/04/p0

Zsuzsa írta...

Cserke, örülök!

Szerintem nagyjából elég lesz, ha belinkelem a címsort. :)

cserke írta...

Nem úszod meg ennyivel:)