2008. február 11., hétfő

Banános lepénykék forró meggyel (tej- és tojásmentes)


Mivel egyesekhez hasonlóan magam is takarékos háziasszony volnék, ha kitör a banánvész, valamit tenni kell. Banánkenyér már futott nálunk is, nem aratott átütő sikert, a banános muffin is a még ehető kategóriában tartozik. A takarékos háziasszony persze nem adja fel, tovább próbálkozik, ma éppen banánlepénnyel. Az a furcsa helyzet állt elő, hogy a felnőtteknek jobban ízlett ez az édesség, mint a gyerekeknek. Megenni megették, de nem voltak éppen lelkesek. Bár nagylány szerint csak a fagylalt hiányzott róla. Apropó, fagylalt, persze hogy készítettem már banánfagyit is. Ja, és múlt télen banánleves is volt már nálunk, kétszer is, de az is csak az egyik gyereknél aratott osztatlan sikert (most jut eszembe, abban meg a levesbetét volt meggy, folyton ismétlem magam).

Hozzávalók (10 db):

3 érett banán
5 dkg zabpehely
3 dkg teljeskiörlésű liszt
2 dkg kókuszreszelék

a sütéshez olaj

A banánt villával összetörjük, és belekeverjük a többi hozzávalót. Negyedórát állni hagyjuk. Egy serpenyőben kevés olajat forrósítunk, és evőkanálnyi adagokat kanalazunk bele, a tetejét a kanállal lelapogatjuk. Közepes lángon mindkét oldalukat néhány perc alatt pirosra sütjük.

A meggyes öntethez 20 dkg fagyasztott, magozott meggyet egy láboskában kis lángon felengedtem. 1 tk keményítőt elkevertem 1 dl hibiszkusos csipketeában, a meggyre öntöttem, beforraltam. Kevés mézet adtam hozzá, és egy öntet meggylikőrt, még egyet forraltam rajta. Ha gyerek nem eszik belőle, több likőr is mehet bele, és nem szükséges kiforralni vele.

1 megjegyzés:

Katanyaka írta...

Ez nagyon ötletes, ki fogom próbálni!