2007. december 16., vasárnap

Szívdesszert

[De mit vesződöm én…]

De mit vesződöm én tevéled, édes, annyit?
A stressz, a félsz, a hiszti, a nyűgök, macerák…
Mind többször már a gond szívünkben ablakot nyit,
s a szógégénkbe hátrál, akár egy pici rák.

Elég idült idill ez, még hogyha idill is.
A szíved az enyémmel nem kompatibilis.
Bőrünkből szikra pattan, ha megfogod kezem.
Nem illünk össze, drága, mit szépítsünk ezen.

De gomblukunkat mégis egymás hiánya lakja,
és elválásaink megannyi kis patakja
a visszaérkezés tavába fut be, lásd.

Elhagylak, s lépteim megint mögéd szegődnek.
Mert nem szerettem én még senkit így előtted,
és nem tudok utánad szeretni senki mást.

Ez a szonett a mézesmadzag. A múlt hónapban megjelent Varró Dániel új verses kötete, a Szívdesszert.
A VKF!11-be is beleférne. Felpezsdíti a szívet és a lelket.

5 megjegyzés:

ősi homár írta...

kevésbé poétikus alkat lévén nekem az sms-es versek teccenek

Cserke írta...

Össze sem lehetne keverni mással..Itt lapul a polcon, Karafiáth mellett.

Zsuzsa írta...

homár, először úgy olvastam, hogy 'kevésbé politikus alkat lévén ', s elgondolkoztam, igen, milyen logikus választás! :)

cserke, egyre gyanúsabb, hogy az alteregóm vagy. vagy én a tied? csak nekem azok a mézeskalácsházak nem mennek igazán...

Cserke írta...

Nekem is gyanús:)
Csak gombából rettentő gyenge vagyok...

Tudok segíteni?

boros1124 írta...

Erről a postról jut eszembe, hogy valakinek nincs egy jó receptje vagy könyve arról, hogyan kell bonbonokat készíteni házilag? Találtam ugyan egy könyvet, de nem találtam hozzá sehol egy véleményt vagy benyomást. Mondjuk olcsó a könyv, de jártam már úgy, hogy megvettem valamit aztán mégsem sikerült úgy a sok recept, ahogy kellett volna.
Ezt találtam, vélemény is jó róla nekem:
http://www.konyv-konyvek.hu/book_images/02a/999636602a.jpg