2007. december 26., szerda

Édesburgonyás csirkemelltekercs vaníliával


A receptet egy fénykép ihlette. Karácsony előtt nagyon szép, egészséges édesburgonyát kaptam, és egyből beugrott egy kép egy régi szakácskönyvemből, milyen jól mutatott a sárga töltelék a csirkehúsban. Eredetileg egy gombás hústekercset terveztem Szentestére, a tavalyihoz hasonlóan, hogy pontosan miként lett belőle gyümölcsös-vaníliás, igazán magam sem tudom, így alakultak a dolgok a legutolsó pillanatban. De nem bántuk meg, ez az étel egész biztosan bekerül a repertoárba. Gondosabb tervezéssel nem narancsos mártást készítettem volna mellé. A mártás ugyan nagyon finom volt, de a narancs ebben a kombinációban kicsit üti a vaníliát, ezt még tovább gondolom. Köretként pirított zöldséget tálaltam mellé, és olaszrizlinget ittunk hozzá.

Hozzávalók (4 főre):

1 nagy csirkemell
25 dkg édesburgonya
1 tk vaj
5 dkg aszalt sárgabarack
3 ek száraz fehérbor
1 rúd vanília
6-8 szelet bacon

A sárgabarackot apróra felkockázzuk, és fél órára beáztatjuk a borba.
Az édesburgonyát meghámozzuk, kockákra vágjuk, és vastag talpú edényben a vajon puhára pároljuk (ha szükséges, nagyon pici vizet tehetünk hozzá). Ha megfőtt, villával összetörjük.
A barackot lecsöpögtetjük, az édesburgonyával összekeverjük kevés sóval és a vanília kikapart belsejével együtt.
A csirkemellet kicsontozzuk, a két fél mellet lapjában bevágjuk, könyvként kettényitjuk, kissé kiklopfoljuk. Egy nagyobb darab alufóliára egymás mellé fektetjük a baconszeleteket, azokra a csirkemellet, szépen elrendezzük, hogy nagyjából egy téglalap alakot kapjunk. A húsra egyenletesen rákenjük az édesburgonyás masszát, majd szorosan feltekerjük. Becsavarjuk az alufóliába, a végeit szorosan lezárjuk.
Előremelegített sütőben 180 fokon fél órát sütjük. Az alufóliát levesszük, és még egy kicsit pirítjuk a sütőben, hogy színt kapjon. Szeletelelés előtt célszerű 10 percet pihentetni, kevésbé esik szét a vágáskor.

(A narancsmártáshoz narancslevet borral forraltam össze, kevés barnacukorral édesítettem, került bele még narancshéj, bors és őrölt gyömbér, étkezési keményítővel sűrítettem.)

Nincsenek megjegyzések: