2007. november 21., szerda

Főzőtanfolyam

Főzőtanfolyamon jártam a Gundelben Cserkével. Ez alkalommal ugyan személyesen nem sikerült megismerkednünk, mivel két különböző csoportba kerültünk. Pedig ideje volna már, hiszen ugyanazokon a helyeken tanulmányozzuk a dödölléket, ugyanazzal a fazekasnővel készíttetjük a fazekainkat, és mindkettőnket különleges viszony fűz a csigákhoz. Igaz, Cserke inkább sörrel kínálja, míg én leszedem őket.
A Gundel főzőtanfolyamok egyre népszerűbbek, egyre több a résztvevő. Köztük minden bizonnyal gasztrobloggerek is akadnak szép számmal, inkognitóban (no azért nem mindenki). A nagyobb létszám miatt a bemutatók két csoportban zajlanak, így kerülhettük el egymást Cserkével. Ettől eltekintve szerencsés voltam abban a tekintetben, hogy abba a csoportba kerültem, amelyik először a leveseket, főételeket készítette, és utána mentünk át a cukrászati részlegre. Másrészt, mi háromféle bort kóstolhattunk Fabók Mihály ajánlásával, míg szegény Cserkéék csak egyet. Persze lustaságból kifolyólag kocsival mentem, amit így meg is bántam.

A téma az ünnepi készülődés volt. Finom és egyszerűen megvalósíható ételek készültek, de igazából valami rafináltabbra, különlegesebbre számítottam. Továbbá több háttér magyarázatra, hogy mit miért, és hogyan. Ez részben megtörtént, mert az első órában Lackó Ottó konyhafőnök be-bekukkantott hozzánk keresztkérdéseivel és magyarázataival, de maradt bennem egy hiányérzet. Ez azért nem fog meggátolni abban, hogy egy-két fogást itthon is elkészítsek.
Az ételekben - karácsony jegyében - a gyümölcsök domináltak. Vegyes aszalt gyümölcs, gesztenye massza és egész formában. Sok fokhagyma, néhány friss fűszer, bor - ezeket kell beszerezni az ünnepi vacsorához.

És hogy mik készültek?

  • Gesztenyekrémleves
  • Tokaji borleves (ez nagyon ízlett)
  • Sertésszűz aszaltgyümölcsökkel töltve
  • Sonkába göngyölt töltött csirkemell (szintán aszalt gyümölcsös töltelék)
  • Kétféle, gesztenyével töltött pulykamell
  • A húsok mellé balzsamecetes lilahagymalekvár
  • Marinált pontysaláta
  • Aszalt gyümölcsös tésztaköret (papardelle)

A cukrászati részlegen háromféle sütemény elkészültét figyelhettük meg, s bár korábban már mindegyiket készítettem, mégis tudott újat nyújtatni.

A három sütemény:

  • Mézeskrémes
  • Zserbó
  • Kókuszkocka

Itt a bónusz a bonbonkészítés rejtelmeibe való rövid bevezetés volt kis kóstolóval egybekötve.

A tanfolyamok a jövő évben folytatódnak.

10 megjegyzés:

Cserke írta...

Legközelebb egyeztessünk, jó? :)
És aztán arról már nem is beszélek, hogy a mi borunk csak kétféle (bár lustaságból és egyéb okokból én is) és bonbonkóstolás-okítás meg nem is volt:(
És a főszakács is Nektek jutott jelentősebben...

moes írta...

még szerencse, hogy én trolival megyek a jövő héten :) hátha nekünk is adnak bort :)) (már nagyon várom a hétfőt)

Zsuzsa írta...

Cserke, feltétlenül!

Moes, jól helyezkedj! :)
A bonbonokkal kapcsolatban:a cukrászati részlegből nyíló kis helyiségből származó gyanús zajokra kell jelentőségteljesen rákérdezni. ;)

pirikenagyi írta...

1. Jól látom, hogy megújult a blogod kinézete? Olvastalak én már, de akkor valahogy más volt.

2. Ezt a tokaji borleves-tudomáynt nem akarnád velünk megosztani? Én imádom, de még soha nem sikerült, pedig minden karácsonkor ezt szeretnék.

3.Hogy működik ez a Gundel tanfolyam?

Zsuzsa írta...

Az a másik blogom lehetett, a gombás. Ez még elég új, végső dizájnját még nem nyerte el.

A tanfolyamok inkább főzőbemutatók, persze interaktív. Egy alkalom 3-4 órás, egy témakör köré szervezve, pl. gyümölcsös ételek, hús, spárga. Régen, amikor kevesen voltak a tanfolyamokon, akkor a résztvevők is mindent csinálhattak, úgy nyilván hasznosabb volt. Előre kell jelentkezni, a Gundel honlapján hirdetik meg.

Jegyzeteltem, majd beírom a levest.

Cserke írta...

Ha van kedved hozzá:http://href.hu/x/4157

disa írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
flower canvas art írta...

Really great post, very interesting! Thanks for sharing.

city canvas írta...

Awesome post, thanks a lot!

banksy canvas art írta...

Wow that's great news, thanks a lot!