2007. október 23., kedd

Sütőtökkenyér - Csokimaraton 1. rész


Melange, a "Lesz nekem egy kávézóm" blog gazdája, és jelenidőben már egy csokibolt, a Keserédes boldog tulajdonosa remek pályázatötlettel állt elő. A lényeg, hogy mindenféle csokoládés alapanyagokat biztosít lelkes gasztrobloggerek számára, akik csokoládés költeményeiket megalkotják, majd azt közkinccsé teszik. Az ügyön mindenki csak nyerhet, Melange remek, kipróbált receptekhez jut, melyeket vásárlóinak javasolhat, a vásárlók ügyesen felhasználják csokoládészerzeményeiket, mellyel sikert aratnak, majd felbuzdulva újabb alapanyagokat vásárolnak, a gasztroblogger pedig jól szórakozik, és nem mellesleg újabb kilókat szed fel.

Blogolásilag eddig szigorúan a gasztronómia erdei gombák által határolt szűk kis tartományában mozogtam, de csokirajongóként ennek a kísértésnek nem állhattam ellent, így megszületett a Mézesmadzag.

Melange fejenként 20 dekányi csokiféleséget porciózott ki számunkra a sütés-főzéshez. Én a következőket választottam:

5 dkg étcsokipasztilla
5 dkg epres csokiforgács
10 dkg epres csokoládé pasztilla

Ezek felhasználásával háromféle édességet készítettem. Az első kicsit csokis, majd hamarosan következik a közepesen csokis és a nagyon csokis recept is.

Hozzávalók a kicsit csokis sütőtökkenyéhez:

30 dkg sütőtök (héja nélkül)
30 dkg kristálycukor
7 dkg puha vaj
2 tojás
40 dkg liszt
1 csipet só
1/2 tk szódabikarbóna
1/2 tk sütőpor
1/2 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt szerecsendióvirág (vagy szerecsendió)
1 dl narancslé
5 dkg étcsokipasztilla

A sütőt 180 fokra előmelegítjük.
A sütőtököt lereszeljük. A vajat alaposan kikeverjük a cukorral, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, és azokkal is jól elkeverjük. Egy másik tálba beleszitáljuk a lisztet, hozzáadjuk a sót, szódabikarbónát, sütőport, fűszereket, elkeverjük.

Felváltva, kisebb adagonként a tojásosmasszához keverjük a reszelt sütőtököt, a lisztes keveréket és a narancslevet. Végül belekeverjük a csokipasztillát is.


Egy püspökkenyérformát kivajazunk (még egyszerűbb, ha szilikonformát használunk), beleöntjük a masszát, és a forró sütőbe tesszük. Körülbelül egy órát, tűpróbáig sütjük. Közben csak akkor csevegjünk, ha az időre is képesek vagyunk figyelni, különben megég a széle, mint az enyémnek. Félidőben érdemes a tetejét alufóliával letakarni, hogy ne barnuljon meg túlságosan.


A sütőből kivéve néhány percig a formában hagyjuk pihenni, majd rácsra borítva hagyjuk teljesen kihűlni, úgy szeleteljük.
A könyv javasolja még a sütőtökkenyér pirítósként, vajjal történő fogyasztását, reggelire kipróbáltuk, én is csak ajánlani tudom.

A sütemény alapötletét a Green&Black's Chocolate Recipes csokoládészakácskönyv adta (Aunt Lucille's Pumpkin and Maya Gold Bread).

4 megjegyzés:

cserke írta...

Én kifejezetten hiányoltam a (persze kitűnő) gombás receptek mellől az időnként csak úgy megemlített egyebet. Úgyhogy éljen:))

Tintaleves írta...

Igen, éljen az alapanyagok sokszínűsége! Örülök a mézesmadzagnak.

Zsuzsa írta...

Köszönöm mindkettőtöknek!

Cserke, új blogom első kommentelőjének köszönetül, az első csigagombás receptemet neked fogom dedikálni ;).

Cserke írta...

Ez igazán kedves, úgy sem hallottam még csigagombáról.
Úgy látom, senki nem mossa le rólam a mániákus csigagyártói titulust:))